دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲ ب.ظ

برای پاکسازی و درمان کبد, معده و پوست را دریابید.......

برای پیشگیری از بیماری‌های کبدی باید معده سالمی داشته باشیم چون بخشی از بیماری ها از معده شروع می شود. مثلاً اگر غذای بدی وارد معده شود یا بین غذا آب میل شود این غذا به اصطلاح خوب پخته نمی شود و یک غذای بد و ناصالح وارد روده می‌شود و کبد توسط این غذایی ناصالح یک خون کثیف تولید می‌کند. این خون وارد سیستم عروقی بدن می‌شود و قلب را درگیر و ضعیف می‌کند پس مشکلات خونی به خاطر کبد است و مشکلات کبدی به خاطر معده!!!!
یکی از پرهیزات توسط اساتید و دکترهای طب سنتی پرهیز از روغن های بازاری است.
 پس طبیعتاً منع خوردن غذاهای سرخ کردنی و علی‌الخصوص فست فودها الزامی و اجباری است .
 دکتر روازاده  درست جویدن غذا و عدم مصرف آب یخ و کلیه غذاهای خیلی سرد را ضامن سلامتی کبد می‌دانند: ایشان تحلیل بسیار جالبی در این زمینه دارند..


" به هنگامی که فرد تشنه باشد و آب یخ مصرف  نماید صفرای معلق در کبد به سمت جداره نزدیک به معده فراخوانده می‌شود و در نتیجه حرارت در معده دو چندان شده و دوباره این میل زیاد می گردد, به همین دلیل است که بعد از خوردن بستنی و آب یخ میل به خوردن نوشیدنی وجود دارد .
اما اگر در این هنگام آب گرم میل  شود حرارت بیشتری را معده جذب نمی‌کند, بلکه این رطوبت صفراهای  موجود را پاک می کند وهمچنین صفراهای معلق  در کبد را فراخوان نمی‌کند به همین دلیل در شهرهای گرم مثل کاشان کشاورزان,  ارده و شیره می‌خورند تا بتوانند گرمای موجود را تحمل کند و یا در شهرهای جنوبی در فصل تابستان خرما   میل میکنند."
 دکتر ضیائی  تمامی خصلت های خوب از جمله جرات زیاد و مقاومت در برابر سختی ها, انجام اعمال صالح با خلوص نیت را, همگی ناشی از کبدی قوی می داند و در این زمینه ترکیبی  را برای تقویت و درمان تنبلی کبد بیان می کنند.


" یک کیلوگرم میوه انجیر را در دو لیتر آب جوشانده و یک قاشق غذاخوری عسل به همراه هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه نموده و  به مدت یک هفته  صبح وشب میل شود." 


 دکتر خدادادی از علائم اشکال در کبد را یبوست ,پف کردن زیر چشم پس از بیدار شدن , ریزش موو وجود لک در صورت  بیان می‌کنند.
 ایشان تاکید می‌کنند که غذای زیر  برای کبد  بسیار مفید می باشد:


" پوره کدو حلوایی و هویج به اضافه لیمو ترش تازه و عسل" 


با توجه به مطالب فوق:


 برای پاکسازی کبد خوردنی های زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سکنجبین ,انار ,آب زرشک , شربت آبلیموو عسل...


توجه داشته باشید که:


  ترشی ها به تنهایی به جداره معده و کل دستگاه گوارش آسیب وارد کرده و آنها را می سوزانند و به مغز فرد سردی می بخشند, پس نباید این ترشی ها به صورت خالص استفاده شود. به عنوان مثال آب لیمو را به صورت محلول استفاده نموده مثل آبلیمو و عسل و آب زرشک و آب انار ترش را با نمک میل نمایید.


در ضمن, فلوس, سنا و ترنجبین نیز مفید هستند و همگی این موارد, معده را تصفیه می‌کنند .این مواد غذایی از طریق معده به سمت کبد می‌روند و کبد نیز بدین گونه تصفیه خواهد شد.

لازم است بدانید که: برگ سنا اگر بیش از دو هفته مصرف شود، می‌تواند منجر به تنبلی روده، تشدید یبوست و اشکالاتی در روده بزرگ شود.


 پس معده را سالم نگه دارید تا کبد سالم بماند
 از طرفی کبد با پوست رابطه مستقیم دارد و وقتی کبد بیمار می‌شود پوست را درگیر می‌کند و از طریق پوست نیز درمان می شود.
بنابراین راه دیگر پاکسازی کبد از طریق پوست می باشد. زدن سرکه به بدن ,چرک گیری, استفاده از نوره  وحنا همگی راه هایی برای تصفیه کبد است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۱
لیلا معظمی

نظرات  (۱)

کاش دوباره مطلب بزارید چقدر استفاده می کنیم. سایتتون رو تگ کردم هر چند روز یک مطلب رو می خونم و یادش می گیرم. خدا خیرتون بده کم هستن سایتایی که مطالب بدردبخور غیر کپی. هر چی تشکر کنم باز کمه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی