دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

        طحال در سمت چپ بدن و پشت معده قرار دارد و به اندازه مشت انسان است.

در هر دقیقه، تقریبا ۳۰۰ میلی‌لیتر خون با عبور از طحال تصفیه می‌شود.

🍀 در واقع حذف سلول های فرسوده خونی به عهده طحال است:

به این شکل که طحال گلبول‌های قرمز خیلی مسن، آسیب‌دیده، تغییر شکل یافته و پلاکت‌های غیرطبیعی را از جریان خون خارج می‌کند. همچنین سلول‌های خونی آسیب‌دیده مثل آهن و هموگلوبین در این عضو بازیافت می‌شوند. هر گونه سلول غیرطبیعی نیز با عبور از طحال، در تله آن می‌افتد و از سیستم خون خارج می‌شود. در یک انسان بالغ، هر روز حدود 20 میلی‌لیتر گلبول قرمز فرسوده توسط طحال از رده خارج می‌شود.

 🍀طحال  عضو موثر سیستم ایمنی بدن است و نقش مهمی در جلوگیری از برخی بیماری‌ها و عفونت‌ها دارد.

. به علاوه،🍀 در مواقع ضروری که سلول‌های مغز استخوان انسان نمی‌توانند تولید خون داشته باشند، طحال وارد عمل می‌شود و خون‌سازی می‌کند.

وظیفه دیگر طحال، 🍀تأمین خون برای بافت‌هایی است که به دلایلی مانند جراحت و بیماری نیازمند خون‌رسانی ویژه‌اند.

بدون طحال هم می‌توان زندگی کرد ,چرا که در غیاب آن، سیستم لنفاوی کبد بخشی از مسئولیت طحال را بر عهده می‌گیرد ولی با توجه به اینکه طحال، تصفیه خون و تقویت سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد، کسانی که طحالشان برداشته می‌شود، باید واکسن‌ها‌ و داروهای خاصی را دریافت کنند. آنها باید در برابر هر گونه عفونت و بیماری حساسیت ویژه‌تری داشته باشند و تحت نظر پزشک معالج قرار گیرد.

🍀🍀🍀در کل وظیفه کبد تنظیم و تعدیل خلط سودا در بدن است.

سودایی که از  کبد  بیرون می‌ رود, بخشی به سمت طحال  می رود و باقی با خون جریان می یابد و به مصارف بدن( تغذیه استخوان ,مو و ناخن) می رسد.
 تا وقتی که سودا در بدن متعادل است بسیار سودمند میباشد. چون سودای متعادل بنیاد همه بدن است و قوت و نیروی اندامها و سختی استخوان ها و صبوری افراد وابسته به آن است.
 آن بخشی از سودا که به سمت طحال هدایت می ‌شود بعد از هضم در طحال به دهانه معده وارد می‌ شود ,آن را نیرومند کرده و با ترشی خود گرسنگی را تحریک میکند.
 عدم کارکرد صحیح طحال باعث زیادی سودا در خون میشود. گفتیم که یکی از وظایف طحال حذف سلول های فرسوده خونی می باشد, اگر سلول های خونی عمرشان ۳۰ روز باشد. بعد از ۳۰ روز که سلول‌ ها پیر و فرسوده می ‌شوند این خون توسط کبد به سمت طحال هدایت می‌ شود که ما به آن خون سوخته می‌ گوییم. در واقع کبد سودای حاصل از دم یا صفرا  را به سمت طحال می‌ فرستد و طحال این  خون ها را تصفیه می کند. وقتی طحال از این خونهای کثیف پر  می شود, اضافه این خون  توسط همان رگی که از سمت کبد به سمت طحال می‌رود به پشت گردن و در بین دو کتف می ریزد و در آنجا قرار می ‌گیرد. اینجاست که ما تاثیر حجامت را متوجه می شویم. بعد از اینکه این رگ فیلتر خون‌های کثیف را بین دو کتف قرار می‌ دهد به مدت ۲ الی ۳ روز دوباره این خونه کثیف به سمت کبد برمی‌ گردد و کبد هم آن را به سمت طحال می ‌فرستد. این اتفاق چندین بار در بدن رخ می دهد. وقتی که شخص می گوید بین دو کتفم می خارد یا بین دو کتفم جوش زده است یا بدنم پر از جوش شده است, اینها هشدارهای بدن است که ظرف خون کثیف که پشت بدن بین دو کتف قرار گرفته است پر شده و باید خالی شود.
 اگر خالی کردیم که هیچ , در غیر این صورت خون کثیف به کبد می گردد و کار کبد و طحال زیاد شده و در طول زمان این میزان خون کثیف افزایش پیدا کرده و موجب  بیماری های سوداوی  از قبیل بواسیر, بیماری های پوستی , واریس ,چاقی زیاد پا , سرطان  و.....

  در نهایت مالیخولیا می‌ شود.
 بنابراین حجامت مانع از بیمار شدن طحال و از کار افتادن این عضو می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۳
لیلا معظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی