دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

یکی ازبیماری‌هایی که ناشی از سودا است و ریشه آن در کبد است بیماری پسوریازیس می باشد. بیماری پسوریازیس, بیماری پوستی خود ایمنی است که در آن چرخه و رشد سلول‌های پوستی افزایش می‌یابد. پوست ریزی ,التهاب و سرخیو... از تغییرات ساختاری پوست در این بیماری می باشد.
 چون ریشه این بیماری در کبد است و برای اصلاح کبد نیز ابتدا باید معده سالمی داشته باشیم.....
بنابراین نیاز است که در سبک زندگی خود یک اصلاحاتی را انجام دهید:
👈 مهمترین مواردی را که باید در نظر بگیریم ,این است که غذا خوب جویده شود, نمک قبل و بعد از غذا میل شود, از نیم ساعت به غذا تا ۲,۳ ساعت بعد از آن مایعات و میوه جات خورده نشود, کم کم وعده ناهار را حذف کنید و فاصله بین غذا و خواب حداقل ۲ ساعت باشد.
👈 پرخوری ممنوع
👈 سعی شود که از غذاهای خام یا کمتر پخته شده در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.
👈 گوشت گاو و گوساله ,ماهی, غذاهای کارخانه‌ای, فست فودها و تنقلات را از برنامه غذایی خود حذف نمایید.
👈 گوشت مناسب, گوشت گوسفند, پرندگان کوچک مثل بلدرچین و کبک و گوشت مرغ محلی می باشد . 
👈مسئله مهم دیگر نداشتن یبوست است که با مصرف انواع آش ها ,فرآورده های سبوس دار و استفاده از میوه و سبزیجات کمک به این قضیه  نمایید.
👈 زود خوابیدن و زود برخاستن از خواب بسیار مهم می باشد, زیرا تنظیم کارکرد ارگان‌های داخلی بدن و بهبود دفع مواد زائد ناشی از تدابیر خواب و بیداری است.
👈 تا جایی که می توانید استرس و اضطراب را از خود دور کنید. قرار دادن دمنوش بادرنجبویه به جای  چای بسیار مفید است. زیرا بادرنجبویه مقوی مغز و معده و کبد و بازکننده گرفتگی‌های مغز  است و در رفع مواد زاید از بدن بسیار مفید می باشد.
💥 حتی می توان ترکیبی از گل گاوزبان (دو قاشق غذاخوری) ,سنبل الطیب( یک قاشق غذاخوری) و لیمو عمانی( یک عدد) و ۵ عدد عناب یک دمنوش تهیه نموده و روزی دو بار میل شود. دقت کنید که اگر گرم مزاج می باشید روزی یکبار نوشیدن این دمنوش کفایت میکند.
 تمامی مطالب فوق مربوط به اصلاح سبک زندگی بود برای درمان به سراغ مشتقات سرکه و مشتقات جو می رویم. چون این ترکیبات کمک به پاکسازی کبد و تقویت آن می کند. از مشتقات جو می توان سویق جو, سوپ جو و آبجو( جو پخته شده هنگامی که شکفته شد آبش را جدا کنید وسپس از آن میل نمایید دقت کنید که نباید آب جو غلیظ شود)
 مشتقات سرکه مثل سکنجبین (ترکیبی از دو واحد عرق نعنا دو واحد عسل و یک واحد سرکه)  وترکیب روغن زیتون و سرکه و در آخر, ماءالجبن یا آب پنیر ( به شیر در حال جوش مقداری سرکه اضافه نمایید تا  شیر بریده و دلمه دلمه شود سپس آن را صاف نموده و از مایع باقی مانده  هر روز صبح ناشتا میل نمایید)
 حکیم خیراندیش درمان موثر این بیماری را سکنجبین می دانند و می فرمایند که اگر خانم هستند  از سکنجبین رازیانه ای و اگر آقا هستند از سکنجبین نعنایی( در سکنجبین رازیانه ای به جای نعنا از رازیانه استفاده می شود). ایشان در درمان مشکلات پوستی شربت خاکشیر و ترنجبین همراه با عسل را به مدت ۴۰ روز به صورت ناشتا نیز تجویز می کنند.
دکترکرد افشاری هم روزانه چند بار مصرف آب جوش و خاکشیر را وهمچنین مداومت در مصرف کاسنی, شیرخشت, ترنجبین, عناب و آویشن را توصیه می‌کنند. ایشان معتقدند که با رعایت موارد فوق و مصرف ماءالجبن ,صبح ها ناشتا  کمک می کند تا بعد از یک ماه الی شش ماه درمان کامل صورت گیرد, البته اگر بعد از مصرف ماءالجبن, فرد به گونه ای ورزش کند که منجر به تعریق شود,قطعا نتیجه بهتری خواهد گرفت.


 درمان های موضعی
💬 آیت الله تبریزیان نوره طبیعی و حنا را در درمان این بیماری بسیار موثر می دانند ایشان می فرمایند که ابتدا نوره را به تن بمالید و بعد از شستن آن, به مدت ۱۵ دقیقه حنا را بر بدن بگذارید.
 و همچنین

💬 دکتر خیراندیش روغن شترمرغ را به عنوان درمان موضعی در کنار سکنجبین تجویز میکند.

💬دکتر ضیایی تاکید دارند که حتماً از لباسهای نخی در دوران درمان استفاده شود .
درمان های خونی
💬 دکتر خیراندیش حجامت عام, ماهی یکبار را به مدت سه دوره تجویز می‌نمایند.
💬 استاد نظری بیان کردند که فصد در این بیماران بیش از حجامت جواب می دهد. در ابتدا فصد دست راست و بعد از یک ماه بسته به قوت بدنی شخص فصد دست چپ. اگر این بیماری درقسمت پاها گسترده شده  باشد, فصد صافن پا نیز مفید است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۸
لیلا معظمی

نظرات  (۳)

واقعا بخاطر مطالب مفیدی که گذاشتین ازتون تشکر میکنم

خیلى عالى هستن, همه مباحث طب سنتی رو یکجا خلاصه کردین و به آسانی میشه دسترسی پیدا کنیم

در مورد نوره بیشتر توصیح میدید ممنونم 

 

سلام

مطالب بسیار مفید و دقیق و درست بیان شده اند

موفف باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی