دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۲۶ ب.ظ

قدرت طب سنتی در درمان ویتیلیگو مشخص می شود🙂

     

 

       امروز می خواهم در مورد یک بیماری پوستی مزمن صحبت کنم که در برخی موارد تا عمق بدن نفوذ میکند و  گه گاه با خارش و سوزش دردناک همراه است و به دلیل عوارض ظاهری که دارد باعث می‌شود که شخص از اجتماع دوری کند . این بیماری برص,  پیسی یا ویتیلیگو است. البته اسم بیماری خیلی مهم نیست,مهم علت بیماری است : که مسئول این بیماری کبد هست.  عرض کرده بودم خدمتتون که کبد اخلاط فاسد بدن را یا به سمت پوست هدایت میکند و یا به سمت اندام تحتانی بدن. در اینجا هم بلغم غلیظ شده یا منجمد شده( که به آن سودای از بلغم می‌گویند) را به سمت پوست هدایت کرده و این بیماری را ناشی شده است.

طبق فرمایش استاد خیراندیش: در صورتی که غذاهای خیلی سرد مصرف شود و یا ترکیب دو غذای خیلی سرد همزمان با هم  منجر به رسوب این خلط غالب در بدن می‌شود. مثل ترکیب ماست و ماهی..
 از طریق روایات نیز به این مسئله می‌رسیم که آب خوردن در حال جنابت, خوردن آبی که در آفتاب گرم شده است ,خوردن در حال سیری, نزدیکی در ایام عادت ماهیانه نیز می‌تواند منجر به این بیماری شود.
و اما درمان
 با توجه به مقاله خانم لیلا شیربیگی استاد علوم دانشگاه پزشکی تهران
💫 ابتدا باید اصلاح مزاج و وضعیت گوارشی صورت گیرد 
💫 ترک ماهی و ماست و دوغ 

 💫 ورزش :چون ورزش کمک می‌کند که مواد منجمد شده در بدن از طریق پوست دفع شود
💫 خواب با آرامش (برای ایجاد این خواب می توان از فالوده سیب که ترکیبی از سیب عسل گلاب و عرق بیدمشک است استفاده نمود)
💫 دوری از استرس و اضطراب
💫 استفاده از آب گوشت نیز هفته ای ۲ الی ۳ بار بسیار مفید میباشد,تا خون مورد نیاز برای پوست سازی تامین شود.
💫 زعفران باعث رقیق شدن خون و کم رنگ شدن این لکه های خونی می‌شود 

💫هفته‌ای دو تا زرده تخم مرغ محلی نیز برای درمان کم خونی می شود در صورتی که فرد کم خونی داشته باشد به صورت عسلی
 طبق فرمایشات دکتر ضیائی
💫  خوردن ماش در درمان بیماری بسیار مفید است ماش پلو, جوشانده ماش, حتی می‌توان از ماش پخته  به عنوان ضماد استفاده  کرد.
💫غذایی که ترکیبی از گوشت گاو,برگ چغندر و ماش است ۲تا ۳ بار میل کردن این غذا در هفته بسیار مفید است. دقت کنید که  خوردن گوشت گاو در طب سنتی منع شده است ولی در اینجا به عنوان دارو استفاده می شود .
💫مصرف سویق خشک ناشتا نیز مفید است چون  کمک به دفع بلغم می‌کند .
💫مصرف سیاه دانه و عسل( به نسبت یک به سه ,سیاه دانه کوبیده شود و بلا فاصله با عسل مخلوط شود)
💫 دکتر خیراندیش درمان این بیماری را  باخوردن سکنجبین(دو واحدعسل,دوواحدعرق نعنا و یک واحد سرکه) به مدت ۴ ماه تا ۶ ماه تضمین می‌کنند...
  بسته به میزان گستردگی این بیماری  و هر سه ماه یکبار نیز حجامت عام صورت گیرد. توسط سکنجبین این بلغمها پخته شده و توسط حجامت از بدن خارج میشود .

*سکنجبین عنصلی تاثیر بیشتری دارد, که در ترکیب آن از پیاز عنصلی استفاده شده است.
در قسمت‌ درمان‌های موضعی 
💦مالیدن روغن زیتون  و زاج روی موضوع بسیار مفید می باشد. 
💦مالیدن نوره و حنا به نسبت مساوی و یا نوره ابتدا استفاده شود سپس حنا به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی پوست باقی بماند و بعد از آن آب ترب خام به همراه با سکنجبین نوشیده شود,این نسخه توسط دکتر ضیایی تجویز شده است .
دکترروازاده نکته خیلی مهمی را در درمان بیان می کنند:
 ایشان می فرمایند  قسمتی که این ضایعه پوستی ایجاد شده است یک سوزن بزنید اگر خون بیاید درمان دارد ولی اگر خون نیاید عضو مرده است و مرده, زنده نمی شود و امیدی به درمان نیست.
 ایشان گیاه غازیاغی را که فقط در ماه دوم فصل بهار می روید را در درمان بیماری بسیار مفید می دانند روزی دو مثقال غازیاغی را دم کرده با مقداری عسل  میل کنند. چون طبیعت این گیاه خیلی گرم است می‌توان از خنکی ها در کنار آن  استفاده کرد و ترک لبنیات و ترشیجات در این روش درمانی بسیار ضروری می باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۷
لیلا معظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی