دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ

با تشخیص مزاج معده تان, سلامتی خود را تضمین کنید.

    اگر مزاج معده خود را تشخیص دهید و معده خود را اصلاح کنید خیلی از بیماری ها درمان میشود  علت بسیاری از بیماری ها هضم ناقص مواد غذایی می باشد.
 برای تشخیص مزاج معده تان این چهار اصل را باید در نظر بگیرید:
  ۱ - رطوبت در معده اشتها را زیاد می کند.
  ۲- خشکی بی اشتهایی می آورد.

  ۳-  گرمی معده لازمه هضم خوب است.
  ۴-  سردی معده هضم ضعیف را به دنبال دارد.
 کسی که معده اش صفراوی (گرم و خشک)  است, یعنی هضم خوب و اشتهای کم دارد فرد دموی هم خوب غذا میخورد و هم خوب غذایش هضم می شود .در معده سوداوی اشتها کم است و فرد خیلی زود سیر می شود و البته زود هم گرسنه می شود. اما معده بلغمی, شخص اشتهای خوبی دارد ولی هضم خوبی ندارد. پس اگر اشتهای خوبی دارید ولی در بدن احساس ضعف می کنید یعنی هضم شما دچار مشکل است و باید سردی و رطوبت معده را درمان کنید .
درمان سردی و رطوبت معده:
استفاده از مواد زیر به صورت دلخواه : حداقل یکی دو مورد را در برنامه غذایی خود قرار دهید, زنجبیل- آویشن- زیره- هل- زنیان- سیاه دانه- رازیانه- دمنوش مرزنجوش و نعنا, از همه قوی تر زنجبیل و زنیان است که سخت‌ترین سردی های معده را درمان میکند.
 علائم دیگر برای تشخیص سردی معده:
 نفخ معده - ترش کردن - درد معده - رفلاکس - حالت تهوع دائم و استفراغ و.....
 اگر سردی معده شدید باشد می توان به صورت ترکیبی از مواد ذکر شده در بالا استفاده کرد مثل هاضوم که ترکیبی از سیاه دانه - آویشن و زنیان به نسبت مساوی است و زنیان و آویشن باید پودر شود.
ویا ترکیبی از بارهنگ وعرق نعنا:  یک قاشق غذاخوری بارهنگ را در یک لیوان عرق نعنا دم کنید . اگر دچار یبوست هستید به این ترکیب, گلاب هم می توانید اضافه کنید.
 و دیگری بارهنگ و زنیان می‌باشد که از ترکیب بارهنگ و عرق نعنا قوی‌تر است.

فراموش نکنید که طبع سرشتی اکثر ایرانی ها گرم است,پس نمی توان به مدت طولانی از موارد فوق استفاده نمود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۷
لیلا معظمی

نظرات  (۱)

بسیار جامع و کامل

پاسخ:
🙏🙏🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی