دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

چرا هنوز  دوشنبه ها که میشود دلمان برای برنامه نود و اجرا های متفاوت عادل آقای عادل فردوسی پور تنگ میشود
 و یا در برنامه عصر جدید چرا وقتی شرکت‌کنندگان می‌خواهند یکی از داور ها را به چالش بکشند از آقای امین حیایی درخواست می کنند, ایشان هنوز هم مثل یک جوان ۲۰ ساله پر از شورو نشاط  و هیجان است.

 خاص بودن این افراد نشان دهنده صفرایی بودن آنهاست.برای فهم بهتر کافیست, تا پایان متن را با دقت مطالعه نمایید.
 همانطور که قبلاً گفته شد نماد صفرا در طبیعت آتش و در حیوانات ببر و پلنگ میباشد.

 اگر مطالب قبل را مطالعه کرده باشید, می دانیم که حیوانات نامبرده شده دارای خلط صفرا به صورت صددرصد هستند. اما یک انسان صفراوی, خونش مجموعه‌ای از چهار خلط است( صفرا, سودا ,دم و بلغم) منتها  میزان صفرای این افراد نسبت به فرد معتدل مقداری بیشتر است.
اغلب انسان های محبوب و مشهورصفراوی هستند, پس طیف وسیعی از افراد را که شما می شناسید در این مجموعه قرار می گیرند, از آقای حیاتی اخبارگو گرفته تا آقای احمدی‌نژاد..... 
 شاید از خودتان بپرسید که این میزان تنوع از کجا آمده است !!
خلط صفرا, معادل گرم و خشک می باشد یعنی متشکل از ۵۰ درصد گرمی و ۵۰ درصد خشکی, اما من تا الان ذکر نکرده بودم که صفرا با غلبه گرمی هم داریم....  یعنی گرم و خشک:  که میزان گرمی در بدن شخص به صورت کمیتی از خشکی بیشتر است (به عنوان مثال ۸۰ درصد گرمی ۲۰ درصد خشکی)  و یا صفرای خشک و گرم که از لحاظ کمیتی خشکی غالب است(۸۰ درصد خشکی ۲۰ درصد گرمی) و با توجه به این که قبلاً عرض کرده بودم گرمی ارتفاع می دهد و رطوبت پهنا (پس خشکی عرض کم به ما می دهد)  در نتیجه این میزان تنوع قابل توجیه می‌شود.


ویژگی های ظاهری افراد صفراوی:

اندازه سر این افراد کوچک و باریک و یا بزرگ و باریک می باشد, چشمهای بادامی با حفرات بینی درشت و لبهای باریکی دارند... اسکلت بدن آنها را در ذهن تان به صورت طیف گسترده ای بین آقای حیاتی اخبارگو و آقای احمدی‌نژاد در نظر بگیرید. این افراد میل جنسی بالایی دارند ولی به دلیل خشکی تداوم ندارد( اگر خاطرتان باشد ذکر کرده بودم که رطوبت تداوم می دهد). رنگ موهایشان مشکی یا خرمایی است,به  دلیل خشکی خوابشان کم و زیاد می شود. رگهای دستشان نیمه آشکار است یعنی گاهی آشکارا و گاهی پنهان,مچ دست این افراد نه خیلی باریک و نه خیلی پهن است,اما انگشتانی کشیده و پهن دارند.


  ویژگی های رفتاری افراد صفراوی:

لجباز- مهربان- ساده و با معرفت می باشند. به دلیل گرمای زیاد مغز کمال گرا هستند و عاشق پیشه..... 
 شاید ویژگی بارز این افراد, تند تند حرف زدن و یا تند تند راه رفتن است ولی با صلابت به دلیل گرمی بدن شان
 این افراد اهل محافظه‌کاری نیستند دارای هوش و قدرت منحصر به فرد خود هستند,  معمولاً در کارهای خود موفق و ویژه عمل می کنند مثل رونالدو - هادی ساعی - آقای معروف و دیگر ورزشکاران محبوب کشورمان در ورزش های سرعتی مثل بسکتبال – والیبال و فوتبال .خشکی موجود در این مزاج به آنها کمک می کند تا سریع ترنسبت به عوامل بیرونی واکنش نشان دهند.


 مقایسه افراد دموی و صفراوی:
 قطعاً انسانهای دموی  به دلیل رطوبت بدنشان سرعت انسان های صفراوی را ندارند وبه سراغ ورزشهای رزمی می روند که نیاز به تحرک کمتر و قدرت بدنی بالاتری دارد و افراد صفراوی بلعکس سراغ ورزش های سرعتی می روند: مثال یوز پلنگ و شیراست, اگراین دورا با هم مقایسه کنیم ,پلنگ تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت هم می‌تواند بدود اما در مدت زمان کم.... چون توان بدنی کمتری دارد در مقایسه با شیر که یک حیوان دم است و سرعتش به یوزپلنگ نمی رسد .
تفاوت دیگر صفراوی ها با دموی ها: در خاص بودن صفراوی ها است آقای مهران غفوریان نمونه بارز یک فرد دموی است و در مقایسه با  آقای مهران مدیری که یک فرد صفراوی است (البته مقداری  رطوبت  بدنشان بیشتر شده است ولی باید به شما بگویم که در بررسی رفتارهای انسان ها, سر خیلی مهم است و ایشان هنوز هم صفراوی هستند با وجود رطوبت بدنشان) اگر به نوع شوخی این دو شخص دقت کنید : آقای غفوریان به دلیل رطوبت و گرمایی که دارند مدام در حال بذله گویی و شوخی هستند, شما یک لحظه ایشان را آرام و در حال سکوت نمی بینید, اما شوخی های آقای مدیری منحصر به خود ایشان می باشد و به دلیل خشکی که دارند تداوم و پیوستگی شوخی های آقای غفوریان را ندارد.
 بیماریهای افراد صفراوی:
 میگرن گرم( درد چشم و کنار شقیقه ها, کنار چشم نبض می زند)- درمان آن خوردن آب لیمو, بو کردن  و یا مالیدن آن بر روی پیشانی است.
 جوش های صورت که به علت گرمی است
 ریزش موی جلوی سر یکی از نشانه های افراد صفراوی هم می باشد ولی عارضی است یعنی هر انسان صفراوی لزوماً نباید این نشانه را داشته باشد .

پرکاری تیروئید
تمایل جنسی بالا: راهکاردرمانی آن ازدواج ورزش و نوره می باشد که میل جنسی را متعادل می کند.

اکثر ایرانی ها حداقل سر صفرایی دارند, قدر این هوش و نبوغ خود را بدانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۲
لیلا معظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی