دانشجوی طب سنتی

هدف من سلامتی واصلاح سبک زندگی هموطنان نازنینم هست🙂🙂🙂
مشخصات بلاگ

با عرض سلام , من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد فیزیک هستم و مدت طولانی است که به تدریس این درس در دبیرستان ها مشغول می باشم. علاقه من به رشته طب سنتی باعث شد تا به مطالعه بپردازم و از وجود استادی به نام از شاگردان حکیم خیراندیش و اساتید گران قدر دیگر بهره بگیرم و الان می خواهم این مطالب را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم و من به عنوان یک دانشجو در امر طب سنتی تمامی یافته های خود را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.
خوشحالم که هر چه در این طب جلوتر می روم , مطالب شیرین تر و جذاب تر می شوند و همچنین وجود اساتید برجسته اشتیاق مرا بیشتر می کند......
با تشکر از
دکتر برزویی مزاج شناسی
استاد نظری زاده اصلاح سبک زندگی
استاد کتابی طب سنتی و سوزنی
استاد حسینی چهره شناسی و سوزنی
استاد باقری سوزنی

حتما نام دیگر اساتید را با توجه به مباحث خدمتتان عرض می کنم.

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۵۱ ب.ظ

از کارکردهای کبد چه می دانید.....

کبد یکی از بزرگترین غدد بدن است که زیر دیافراگم در پهلوی راست قرار دارد.
 
 کبد بیش از ۵۰۰ کارکرد اصلی و حیاتی در داخل بدن دارد.
 
از جمله کارکردهای کبد:
 1- تصفیه خون:  در هر دقیقه بیش از یک لیتر خون را تصفیه و پاکسازی میکند.
 2- تفکیک کردن مواد غذایی از مواد سمی:
 کبد به صورت هوشمند غذاییت مواد را می‌گیرد و سم زدایی می‌کند و مواد سمی را به سه طریق از بدن دفع می‌کند.   مواد سمی را به سمت طحال می‌فرستد و یا اگر بحث خروج از بدن باشد از طریق روده ها این کار را انجام می دهد مثل بیماری بواسیر که در اصل همان سمومی است که کبد از بدن دفع می کند و یا به سمت پوست می فرستد و از  این طریق مواد سمی را دفع میکند. 
3- متعادل نگه داشتن اخلاط بدن:
 اگر کسی اخلاط بدنش به هم ریخته باشد نشان دهنده این است که  سلامتی اش در خطر است و شرایط بحرانی دارد که کبد نتوانسته کاری برایش انجام دهد.
این کبد است که سودا را پایین نشین و صفرا را بالا میبرد و خون کثیف را به سمت کف پا وبه اندام انتهایی می رساند , یا از طریق روده خارج می کند .
 کبد قلب را مدیریت می‌کند تا به آن آسیبی نرسد و سودا را به سمت قلب و مغز نمی فرستد, بلکه به سمت پوست یا روده یا انتهای بدن هدایت می‌کند, اینها مدیریت اخلاط است که همگی توسط کبد صورت می گیرد.
 4-ذخیره چربی ها و ذخیره مواد مغذی:
 کبد چربی های سرد و تررا در اندام میانی و چربی های گرم  را در کل بدن ذخیره می کند.
5-ترشح صفرا:
 صفرا به جذب چربی و دفع مواد  زائد کمک میکند.  ذخیره صفرا در کیسه صفرا و ذخیره سودا در طحال و فرستادن مایعات به سمت مثانه اینها همه از کارکردهای کبد است.
یعنی کبد صفرا را در کیسه صفرا ذخیره می‌کند و هنگامی که شخص غذای چرب میل نموده و یا زمانی که نیاز هست مدفوع از روده ها حرکت کند و خارج شود, کبد این صفرا را از کیسه صفرا خارج می نمایند و داخل روده تخلیه می‌کند .
از طرفی کبد سودا را به سمت طحال می‌فرستد, طحال این سودا را می‌شکند و هسته مرکزی اش را به سمت کبد می فرستد و این صفرای حاصل از سودای شکسته شده توسط کبد به سمت کلیه ها فرستاده شده و از طریق ادرار خارج میشود که طب جدید به آن بیلی روبین می گوید.
 یعنی کبد صفرای خوب را از صفرای بد تشخیص می‌دهد, آنها را از هم جدا کرده و بخشی  را به سمت کلیه و مثانه می فرستد و از بدن خارج می نماید و بخشی را به سمت کیسه صفرا هدایت می‌کند و در آنجا ذخیره می کند.
6- تشخیص و جداسازی سودای صالح از سودای ناصالح:
 اینکه چه سودایی باید استخوان شود و چه سودایی از طریق مدفوع از بدن خارج شود و یا به سمت پوست فرستاده شود همگی توسط کبد صورت میگیرد.
 7-دفع آمونیاک, اوره و مواد سمی و خطرناک:
 تقریبا می توان گفت تمام غذاهایی که وارد بدن ما می شود. حتی غذاهای جذبی که از طریق پوست دریافت می کنیم ,همگی روی کارکرد کبد تاثیر می‌گذارند و از طریق کبد پالایش می شوند و به اعضای مختلف بدن می رسند 

8-انجام بخشی از عمل خون سازی:
 بخش دیگر به عهده مغز استخوان است.


 از کارکردهای دیگر کبد می توان  به موارد زیر اشاره کرد:
مقاومت در برابر عفونت ها,  فراهم ساختن سریع انرژی در هنگام ضرورت,  حفظ تعادل و تنظیم هورمونهای بدن و.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۹
لیلا معظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی